Från varuplock till ledarskap
Hur har din Biltema-resa sett ut?
Min resa på Biltema började med ett sommarjobb som butiksmedarbetare 2011. Efter den sommaren blev jag anställd av Biltema och i början jobbade jag på timmar med varuplock men det blev fort fler och fler uppgifter. Under mina år så har jag provat de flesta olika arbetsområdena som kundservice, café, kassa och jag hoppar även in som vikarierande logistikansvarig. Jag fick chansen att bli avdelningsansvarig 2021 och sen dess har jag varit ansvarig över Bil, Bilvård, Kem och Kontor/Multimedia.
Vad är det bästa med att jobba på Biltema?
Det bästa med att jobba på Biltema är det varierande arbetet och den stora gemenskapen! Att som avdelningsansvarig få ha ett stort eget ansvar för sin avdelning, dess försäljningsutveckling och min personliga utveckling.
Vilka egenskaper är viktiga att ha som Biltema-anställd?
De viktigaste egenskaperna enligt mig är att man är serviceinriktad, flexibel och har ett stort intresse för att lära sig.
Hur bidrar du till att Biltema ska vara hela familjens varuhus?
Jag bidrar till att Biltema är hela familjens varuhus genom att alltid ge ett vänligt och hjälpsamt bemötande till alla kunder, oavsett ålder eller behov. Jag försöker också ha koll på sortimentet och ge tips på produkter som passar olika medlemmar i familjen, så att alla får en så bra upplevelse som möjligt hos oss.